The Obamas






 Mie-mi place de sotii Obama. Nu stiu daca politic pentru ca nu am deocamdata cum sa inteleg toate reformele pe care le-au facut in Statele Unite. O vreme am fost atenta la cea privind sanatatea si nu am cum sa nu simt ca e nevoie de acoperire mai buna in randul populatiei dat fiind ca am vazut Report-ul Organizatiei Mondiale a Sanatatii din 2000 si am invatat pe undeva ca in SUA vreo 50 milioane de oameni sunt neacoperiti sau prost acoperiti de asigurarile de sanatate, in conditiile in care tara cheltuia cam 5000 dolari per capita.

Insa nu despre asta voiam sa scriu aici ci despre faptul ca, din punctul meu de vedere, familia Obama reprezinta un nou model politic: un tanar, dinamic, responsiv, unit. Sotii nu se sfiesc sa isi arate unele semne de afectiune in public (nu-mi spuneti ca e propaganda, se poate dar aici conteaza simbolul) iar aceste semne sunt mai de bun gust decat palma pe fund pe care i-a dat-o George Bush jr sotiei cand i-a inmanat un premiu. Si doar priviti body language-ul din poze. Si mainile lor ... :)

Michelle, care probabil a renuntat la niste perspective interesante in cariera, si-a luat insa foarte in serios rolul de Prima Doamna. Insa o First lady care nu se sfieste sa:

- faca sport la televizor sau la intalniri publice;
- cultive legume in gradina White house;
- participe la tot felul de lectii de mancat sanatos pentru copii intr-o America in care obezitatea e la cote alarmante;
- faca reclama designerilor americani imbracandu-se in creatiile lor, uneori indraznind chiar asocieri curajoase (un pic cam multa culoare uneori dar, global, imi place cum se imbraca);
- tina discursuri in care sa isi sustina sotul;
- se intalneasca atat cu sotiile militarilor din Afganistan cat si cu sotiile sefilor de state din G8;
- fie extrem de charismatica.

Personal, nu stiu un alt exemplu de cuplu prezidential care sa fi reusit sa fie deopotriva protocolar in situatiile potrivite, neconventional in situatiile cotidiene, dinamic si multivalent. Si... nici n-am auzit de gafe majore. In orice caz, nu doua pe luna cum facea George Bush jr. Atasata documentatia foto provenita partial de pe site-ul Mrs O.

Comentarii