Leapsa cu carti

Umbla de cateva zile pe Facebook o leapsa cu carti de iti e mai mare dragul. In ciuda faptului ca unii vad in asta prilej de snobism intelectual si de 'spart in figuri', recunosc ca mie mai degraba mi-a picat bine. Mi-am adus aminte de prieteni dragi si i-am redescoperit, am incercat sa o dau mai departe cat mai multiculturalist cu putinta si mi-am chinuit gandurile in incercarea de a afla ce spun despre mine cartile mele.

Iata lista mai jos (sa ramana pentru eternitate)

1. Legendele Olimpului (The Olimpian legends) - N.A. Kun
un volum stufos, ilustrat cu statui antice, care mi-a indus o dragoste persistenta pentru mitologie




2. Poezii & Fiziologia poeziei (Poems & The physiology of poetry) - Nichita Stanescu
pentru ca mi-a creat o stare pe care inca o mai experimentez din cand in cand




3. Ambasadorii & Varsta ingrata (The ambassadors & The awkward age) - Henry James
pentru ca m-a invatat cam tot ce stiu despre societate si viata sociala


4. Mandrie si prejudecata (Pride and prejudice) - Jane Austen
pentru ca mi-a conturat idealul de masculinitate sub forma inteligentului, subtilului si generosului Mr. Darcy


5. Ravelstein & Iarna decanului (Ravelstein & The dean's december) - Saul Bellow 
pentru ca mi-a transformat pentru cateva sute de pagini mintea in cea a unui intelectual american si pentru ca asa am inceput sa ma interoghez asupra comunismului



6. Un veac de singuratate & Despre dragoste si alti demoni (A hundred years of solitude & About love and other deamons - Gabriel García Márquez
pentru toate motivele din lume...




7. What I loved - Siri Hustvedt
pentru o scriitura complexa si o subtilitate desavarsita in constructia personajelor, pentru ca este aproape sufletului meu si pentru constructia identitatii


8. Sotron (Rayuela) - Julio Cortazar
pentru ca uneori ma simt ca un personaj din carte




9. Patul lui Procust (Procust's bed) - Camil Petrescu
pentru ca 'o femeie cu picioare subtiri isi poate permite orice' si pentru ca "Atenţia şi luciditatea nu omoară voluptatea reală, ci o sporesc, aşa cum de altfel atenţia sporeşte şi durerea de dinţi. Marii voluptosi şi cei care trăiesc intens viaţa sunt neapărat şi ultralucizi. "




10. Poeme (Poems) - Pablo Neruda
pentru ca aici ma intorc cand nu mai vibrez.


Comentarii