Listele de calatorii

The road to yourself starts at the other side of the world. Am citit asta pe undeva si mi s-a parut ca se potriveste asa ca incerc sa calatoresc mereu chiar daca, de  multe ori, doar cu imaginatia. 

Atunci cand imaginatia oboseste, cand nu isi mai inventeaza singura tentatii, imi sunt stimulent lucrurile cele mai anodine la care va puteti astepta: listele si topurile de calatorii. Sigur ca de multe ori rateaza locurile insolite sau ca izvorasc din publicitate (cele mai frumoase hoteluri... etc) dar in acelasi timp au meritul ca te fac sa hoinaresti in colturile cele mai neasteptate.

Printre altele, site-ul Condé Nast Traveler imi furnizeaza motive bune de calatorie. Poate nu atat pentru informatia in sine, cat pentru faptul ca de multe ori evoca cele mai neasteptate destinatii si, in ciuda aparentelor, nu sunt exclusiv destinatii de lux. Spre exemplu, tentantul dar extrem de costisitorul Giraffe Manor apare pe lista alaturi de insolitele dar ... tangibilele bule Atrap'Rêves. 

Pentru Franta, am primit o carte care propune 100 de topuri 10 cu cele mai spectaculoase destinatii din fiecare categorie: de la village de charme, promenade nocturne, muzee contemporane la... parcuri de atractii, restaurante sau cascade :). La final se gaseste un index geografic pe care il consult cu grija de cate ori ma indrept spre un loc nou, chiar sau mai ales atunci cand calatoria este profesionala si stiu ca nu voi avea foarte mult timp. Am ajuns sa bifez cam 300 dintre cele 1000 propuse dar am mare noroc sa fiu foarte aproape de o mare parte dintre ele - cele situate in Languedoc Roussillon si chiar PACA. M-am intrebat de mai multe ori daca exista ceva similar pentru Romania din care mi-au ramas nedescoperite zone intregi...

Pe TripAdvisor am o harta de calatorii pe care bifez cu grija tarile si orasele prin care ma plimb. Poate ca statisticile de acum nu sunt foarte importante dar, imi spun, reprezinta o buna forma de prezervare a memoriei pe termen lung. Ma uit uneori la harta si ma gandesc ca am zone din lume complet neacoperite... Pe de alta parta, pentru ca tot vorbeam despre Romania, sunt zone intregi pe harta pe care nu poti adauga pin-ul de calatorie. Si unele chiar surprinzatoare: litoralul, spre exemplu. 

Evenimentele culturale europene pot fi mereu o tentatie pentru o escapada de un weekend. Problema este ca uneori par realizabile si ca multe calatorii mici pot impiedica realizarea unei calatorii mari. Am constatat impreuna cu H. ca amintirile cele mai vii ne-au ramas din calatoriile cele mai indepartate si, cum spun francezii, depaysantes la care am participat.

Emisiunile de calatorii reprezinta un alt stimulent dar la care am acces rar. Nu iubesc televizorul asa ca nu il tinem conectat iar pe internet dinamica navigarii imi lasa rareori ragazul sa privesc un reportaj de la un capat la altul. Cred totusi ca voi incerca ceva mai des...

Cei mai multi dintre noi, daca au norocul sau dorinta sa calatoreasca, vad lumea nesistematic, in functie de destinatiile profesionale (aici ma recunosc) sau de un impuls de moment. Foarte putini sunt cei care isi organizeaza ani sabatici sau isi fac un plan. Asa cum am mai scris in alta parte, batalia dintre a reveni in locurile care mi-au placut si a umbla pe carari noi este uneori destul de serioasa. Toate aceste mici strategii, aparent fara importanta, contribuie la o mai buna organizare a calatoriilor - mentale sau reale. Voi ce folositi?



Comentarii

  1. Mă folosesc de ceea ce îmi povestesc prietenii - uneori o vacanță de-a lor îmi face poftă, de cărți de călătorie dar și de romane / autobiografii (de exemplu, îmi doresc să văd și mai mult Istanbulul după ce am citit cartea de amintiri a lui Orhan Pamuk), blogurile de călătorie îmi dau idei la care nu mă gândisem și, de multe ori, următoarea escapadă (mai ales cele mici) începe cu o ofertă a unor companii aeriene pe care vreau neapărat să o prind :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, despre carti n-am scris. De multe ori citind spanioli si sud-americani am suferit pentru ca nu puteam sa ma translochez in America de Sud :)

      Ștergere
    2. Eu cred ca multi dintre noi, cei care avem norocul sa calatorim de mult timp incoace, am parcurs etape. Simboluri nationale, literatura copilariei, destinatiile la moda ( printre cei apropiati), destinatiile obligatorii ( :) ), emisiunile, blogurile si paginile internet de specialitate, literatura din nou si apoi micile detalii. Un cadru de film, un cuvant auzit intr- o doara, o calatorie in interes de serviciu in cine stie ce colt de lume ( cum as fi ajuns altfel la Baku?)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu