Gustul ceaiului

Aproape dintotdeauna mi-am baut cafeaua la fel: cu lapte si fara zahar. Cu prea putine ezitari... Si daca ar fi sa aleg, ea ar fi intotdeauna Cafe latte ca la cafeneaua Caffe & Latte pe care am frecventat-o ani la rand.

Cu ceaiul e alta discutie... Ceaiul l-am baut mereu altfel in diferite perioade ale vietii. Negru, verde, oolong, mate ... cu zahar si lamaie, simplu, cu lapte (doar rareori si numai din curiozitate), doar cu lamaie, iar simplu. Cu iasomie, cu bergamota, cu amestecuri rafinate si, de obicei, un pic prea parfumate de la Frères Mariages, cu gheata, fierbinte, la temperatura camerei cand imi aminteam de cana din fata mea..., cu biscuiti, si iarasi iar simplu... Singura, cu prietenii, in cuplu... Ceaiul a fost mereu o sursa constanta de liniste dar si de variatie...

Recipientul de ceai de asemenea: o cana mare precum cea de cafea, o ceasca fina din portelan, o ceasca minuscula japoneza, un pahar turcesc, o tartacuta de mate sau un bol din portelan chinezesc, oricare dintre obiecte a avut parte de atentie o perioada de timp.

Toamna este regasirea ceaiului de seara... asa ca astazi seara va invit la o ceasca de ceai pe Jocul Orb. Voi cum il beti?

Comentarii